Thursday, May 2, 2013

Supplemen dan Vitamin untuk Hilangkan Bau Badan

Euww.
Kita biasanya sangat tidak selesa apabila berada di tempak sesak, lebih-lebih lagi jika berhadapan orang yang mempunyai bau badan yang kuat dan kurang menyenangkan. Pasti kita rasa macam nak lari ke tempat lain, atau paling tidak akan tahan nafas selama mana yang kita boleh di tempat itu. 

Bayangkan jika diri kita sendiri menghadapi masalah bau badan. Kita pasti tidak selesa, kurang keyakinan diri dan akan merasa malas untuk ke tempat awam berikutan masalah kita itu. Ia betul-betul memberi kesan negatif kepada fizikal dan emosi seseorang. 

Bagaimana Bau Badan Terjadi

Bau Badan Terjadi biasanya selepas kita berpeluh. Berpeluh adalah sesuatu yang baik. Berpeluh adalah salah satu cara badan mengekalkan suhu badan dan mengimbangi kandungan cecair dan elektrolit dalam badan. 

Kelenjar Peluh terbahagi kepada dua:

Kelenjar Eccrin : terdapat di seluruh badan dan biasanya di tempat terbuka.

Kelenjar Apocrine: banyak terdapat di kulit kepala, ketiak dan pangkal peha dan biasa 'diiringi' dengan rambut/bulu.

Biasanya kelenjar peluh Eccrin akan merembeskan peluh berupa air dan garam (sodium chloride) dan juga kandungan elektrolit badan. Ia akan menyejukkan badan apabila tersejat. Tetapi, Kelenjar peluh Apocrine akan merembeskan peluh berlemak dan menolaknya ke permukaan kulit dan mudah dijangkiti bakteria. Bakteria ini yang menyebabkan bau badan.



Bagaimana Alfalfa Membantu Mengurangkan Bau Badan?

Alfalfa atau nama saintifiknya Medicago Sativa bertindak sebagai 

  • penyahtoksik
  • pembersih darah
  • agen anti-kulat

Ia juga berguna menyembuhkan pelbagai penyakit, termasuk masalah hati, bau nafas, jangkitan bakteria, kencing manis, ulser, masalah-masalah tulang dan sendi dan penyakit kulit. Alfalfa telah membantu ramai wanita dengan ketidakselesaan gejala menopaus, khususnya hot flashes. Ia juga dipercayai dapat membantu pesakit arthritis.

Alfalfa bersifat alkali pada badan kerana ia kaya dengan mineral seperti kalsium, magnesium, fosforus, besi, kalium. Ia juga mempunyai kandungan klorofil, karotena, vitamin A, D, E, B-6, K, dan beberapa enzim pencernaan lain yang tinggi.

Alfalfa mempunyai klorofil. Klorofil inilah yang bertindak menghilangkan bau badan, penghalang jangkitan penyakit dan deodoran semulajadi untuk badan

 sumber: http://bodyodor777.com

Testimoni




Dapatkan Alfalfa dari Shaklee hari ini. 



Saya adalah Shaklee Independent Distributor area Kuantan (penghantaran ke rumah)
dan seluruh Malaysia (melalui pos)
SMS dan Watsapp : 0193816167
FB : Ida Ifaz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...