Friday, October 10, 2014

Vitamin Shaklee Yang Pertama Kali Saya Makan | Cabaran 7 Hari Entry

Pertama kali saya terjebak dengan Shaklee adalah pada 2012.

Saya sebenarnya tercari-cari supplemen untuk saya tingkatkan tenaga. Maklumlah, anak lelaki ketika itu dah masuk 3 orang dan bekerja lagi.

Saya sangat penat setelah habis kerja dan selalu sangat teremosi, balik rumah dan marah-marah anak. Mungkin sebab penat. Saya dah cuba macam-macam. Cuba makan madu, VCO, habbatus sauda dan macam-macam lagi. Bukan saya kata produk itu tak baik, tapi tak sesuai dengan badan saya.

Sehingga saya berjumpa dengan Set Optimum Shaklee (Vitalea, Vitamin C dan BCompleks). Sehari-hari saya nampak lebih bertenaga terutama lepas makan Bcompleks.



Kesan B Compleks kepada saya

Lepas kaji sikit-sikit, rupanya BCompleks ni tukar makanan yang kita makan ke tenaga. Tak sempat nak rasa lemau dan mengantuk lepas lunch atau dinner, terus segar dan boleh buat kerja lepas makan BCompleks.



Kesan Vitamin C kepada saya

Vitamin C pula alternatif saya kepada panadol. Kalau saya sakit kepala, saya akan telan 2 biji Vitamin C dan kelegaan akan datang tak lama lepas tu.

Kesan paling saya nampak sekali adalah gusi saya dah tak berdarah. Sejak sebelum kahwin lagi, saya ada gusi berdarah. Memang saya ni, tak suka makan buah. Sayur saya makan, tapi rasa macam tak cukup.

Tak makan buah, maka vitamin C dalam badan saya kurang, Alhamdulillah, gusi saya dah tak berdarah dah lepas tu.

Saya saya recommend Set Optimum ni untuk kekal cergas terutama semua ibu-ibu yang busy bekerja di ofis atau 24 hours di rumah. Siapa lagi yang nak jaga kita kalau bukan diri kita sendiri..sebab ibu adalah tunjang utama dalam sebuah rumah.

Set Optimum Shaklee memang TERBAIK!

Eh Rupanya Sahabat saya ni pun dapat kesan yang sama!
Jom layan VIDEO ni


Dia Peer Counselor Laktasi, Tapi Masih Buat INI from iReach HD on Vimeo.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...