Saturday, November 8, 2014

Selera Makan Macam Jerung Berkurang : Pinggang Kembali Ramping Semula

Semakin ramai orang yang bertambah berat badan. Lihat sahaja produk pelansing di pasaran. Kenapa sampai berlambak-lambak, ramai pula yang beli?

Ya, sebab permintaan nak jadi kurus semakin bertambah. Kita boleh makan macam-macam pil kurus dan supplemen untuk kurus, tapi asasnya kalau selera makan menjadi-jadi, tak terkawal, semua ubat pun tak jalan.

Argh.



Ramai mengadu tak boleh tahan selera makan. Kalau ada produk untuk kurus yang boleh dimakan tanpa kawal makan, pasti jadi rebutan ramai. Tapi sebenarnya, ia hanya mitos. 

Asas nak kurus kena kawal makan dulu. 

Dah tu, macamana nak kawal selera makan? Haaa. Jangan tak percaya, ada orang boleh kawal selera makan dan BERJAYA kekal kurus dan slim.

Cuba baca testimoni di bawah ni:




Sahabat saya dalam video di bawah berjaya turunkan 20kg selepas bersalin. Sungguh mengejutkan. Tapi nampak macam tak mustahil setelah beliau dedahkan 4 cara beliau dapat berat badan asal semula.





Omega 3 Sebagai Kawal Selera Makan

Daripada web livestrong.com, ada satu kajian pada tahun 2008 yang menyokong kenyataan ini. Asid lemak Omega 3 dikatakan boleh beri rasa kenyang / fullness kepada orang yg overweight / obesiti. Kajian tersebut dijalankan dan diterbitkan oleh D. Parra dan rakan sekerjanya di jurnal Appetite.

Dalam kajian itu, golongan sasaran yang mempunyai kadar Omega 3 yang lebih tinggi dalam badan lambat nak rasa lapar semula selepas makan.

Wahh. Ini berita yang menggembirakan.







Kaitan Hormon Leptin dan Omega 3

Kali ni kita pergi lebih mendalam pasal penyebab meningkatnya selera makan. Dalam badan kita ada 2 hormon. Hormon Leptin dan Hormon Ghrelin. 

Hormon Leptin akan kawal selera makan kita serta bakar sel lemak. Hormon Ghrelin berfungsi sebaliknya. Dia akan suruh kita makan, makan, dan makan.

Menurut web takeomega3.co.uk, salah satu kelebihan Omega 3 untuk kuruskan badan adalah dia bantu rembeskan Hormon Leptin. Jadi selera makan kita pun terkawal sekaligus lemak pun terbakar.

Omega 3 ni memang sangat best!

Nampaknya, peluang untuk kurus dan ramping kembali adalah makin cerah. Sangat menarik!

Ada testimoni menarik lagi. Memang BEST sangat.








Omega Guard ada Omega 3 dan Minyak Ikan terbaik 

Omega Guard adalah produk kegemaran ramai, minyak ikan terbaik dari pasaran. Ia boleh turunkan paras kolestrol dan kurangkan risiko terkena serangan jantung.


Berikut adalah 7 sebab anda perlu pilih Omega Guard berbanding minyak ikan jenama lain di pasaran.

1. Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)

2. Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.

3. Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

4. Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.

5. 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.

6. Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini

7. Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrak omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.


omega3
Dapatkan Omega Guard kawal Selera makan anda HARI INI. Hanya RM136 untuk sebotol. 90biji


3 comments :

Unknown said...

info yang sangat bagus dan bermanfaat untuk yang mahu kurus..
PERBEZAAN OMEGA GUARD DENGAN MINYAK IKAN LAIN

Unknown said...

saya baru tahu yang omega-3 boleh kawal nafsu makan..thanks sebab share..

a said...

To Ieda Dayah:
Terima kasih. Semoga ia bermanfaat untuk semua.


To Syamsidar:
Ya, ilmu baru untuk saya juga. Terima kasih sebab sudi baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...