Sunday, September 15, 2013

Merawat Ekzema: 5 Makanan Bermula Huruf 'A'

Ekzema biasanya gatal dan menyebabkan ketidakselesaan kepada kita. Kadang-kala, kesan garu pada ekzema akan menyebabkan luka dan meninggalkan parut. Mereka yang mengalami ekzema akan terganggu aktiviti hariannya dan boleh membawa kemudaratan pada kulit. 

Berikut adalah 5 Makanan yang bermula dengan Huruf 'A'

Alfalfa

Alfalfa boleh membantu merawat ekzema. Anda di cadangkan untuk makan alfalfa jika mengalami kulit kering dan gatal. Untuk mendapatkan kulit yang cantik, alfalfa merupakan makanan yang kaya nutrisi yang boleh anda makan setiap hari. Jus alfafa boleh membantu membuang toksin dan badan. Alfalfa juga adalah sumber mineral yang baik seperti zink, selenium, kromium, kobalt, silikon dan iodin. Alfalfa juga adalah sumber penyembuhan luka yang baik.



Aloe Vera

Aloe Vera dikenali sebagai agen penyembuhan luka yang boleh merawat dari dalam atau luar badan. Kebanyakan losyen dan krim menggunakan Aloe Vera untuk membantu dalam penyembuhan. Jus Aloe Vera juga baik diminum untuk penyembuhan dari dalam. Anda boleh mengambil jus Aloe Vera untuk menambah imunisasi badan untuk menghasilkan kulit cantik dan sihat. Aloe Vera adalah pencegah ekzema yang baik kerana ia menghindarkan penyakit terutama pada kulit


Avocado

Avocado mengandungi kandungan asid amino yang berkualiti tinggi serta mempunyai 14 mineral. Ia juga berfungsi dalam memulihara dan membantu pertumbuhan. Ia memberi kebaikan dalam membantu melengkapkan fungsi makanan yang lain dalam seperti daging, telur dan keju. Anda digalakkan makan Avocado setiap hari untuk memastikan pertumbuhan dan pemulihan kulit yang sihat. Di sesetengah negara, Avocado digunakan dalam losyen badan sebagai bahan pemulihan dari luar.


Asparagus.

Asparagus mengandungi asid amino yang membantu menjana proses perkumuhan yang baik dari buah pinggang. Kita perlu menjaga kesihatan buah pinggang seperti mana kita menjaga bahagian badan yang baik. Ia membantu menyingkirkan badan tidak baik dari buah pinggang melalui air kencing seterusnya membantu mengurangkan kekusutan minda. Adalah penting untuk kita membersihkan badan melalui perkumuhan untuk membantu keseimbangan dalam badan.


Apples (Epal)

Epal boleh dimakan mentah atau dibuat manisan. Epal mempunyai kandungan gula semulajadi yang boleh meningkatkan penghasilan saliva/air liur yang boleh membantu penghadaman. Ia juga baik untuk badan dan dapat membantu menghilangkan ekzema.

Shaklee mempunyai produk makanan tambahan Alfalfa yang dapat membantu merawat ekzema. Ia juga dapat membantu merawat alergi dan resdung. 


Jom lihat testimoni ini:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...