Monday, December 17, 2012

Pudarkan parut jerawat dengan shaklee


Eeeiii JERAWAT!

Jerawat adalah 'penyakit' yang timbul dari kelenjar pada kulit. Tak bahaya pun. Tapi, kenapa ramai yang sangat anti dengan jerawat?

Ya. Jerawat akan meninggalkan parut yang memberi kesan tak best pada muka terutamanya. Bila timbul jerawat, serba sedikit ia akan efek konfiden kita berhadapan dengan orang. Kadang-kadang malu juga nak berhadapan dengan orang terutama apabila kerja kita memerlukan kita berjumpa dengan ramai orang.

Pakar kulit mengatakan tiga perempat individu yg berumur dari 11-30 tahun akan mengalami jerawat. Jerawat boleh terjadi bukan sahaja perempuan malahan lelaki juga.

What causes acne - diagram

Kepada yang berhajat untuk merawat parut jerawat, Shaklee ada menyediakan set vitamin yang membantu mengatasi parut jerawat yang ternyata berkesan.

Cadangan untuk mengatasi masalah parut jerawat adalah:

1. Vitamin C: Vitamin C membantu mengatasi masalah inflamasi pada kulit (kesan merah pada jerawat). Ia akan menghasilkan bahan kimia anti-inflamasi iaitu leukotrienes untuk menghapuskan bakteria jerawat

2. Vitamin E: Vitamin E adalah bahan antioksida yang bagus untuk meneutralkan radikal bebas yang merosakkan kolagen dalam kulit, menyebabkan kulit kering, kedutan dan garis-garis penuaan pada kulit

3. B Complex: Vitamin B1 (thiamin) membantu badan dalam mengekalkan kesihatan jantung. Bila peredaran darah bagus hasil dari jantung yg sihat, kulit juga nampak cantik. Vitamin B3 (Niacin) dan B5 (pantothenic acid) membantu kulit terhidrasi. Hasilnya kulit nampak lebih sihat dan gebu. Vitamin B5 juga sering digunakan dalam produk kecantikan dan rawatan untuk jerawat .


Jom layan testimonial ini..


Hubungi saya Ida
SMS dan Whatsapp 0193816167
email : ifaz_0212@yahoo.com
FB: Ida Ifaz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...