Thursday, March 20, 2014

Tips Tingkat Sales Shaklee dengan Blog - Pengalaman Sendiri

Satu tika dulu saya ada blog personal. Macam-macam pengalaman hidup hari-hari saya share di situ. Pengalaman bersalin anak kedua, pengalaman beli rumah baru dan macam-macam lagi. Menjadi suatu yang menggembirakan dan release tension bila kita dapat share sesuatu dengan rakan-rakan blogger.

Kini, bila menjengah kedunia bisnes Shaklee, saya create blog baru ini untuk memasarkan produk Shaklee saya. Ada orang tanya, berkesan ke guna blog?  

Alhamdulillah, banyak sale saya masuk menggunakan blog. Paling mudah, tanpa kos tetapi memerlukan kesungguhan yang tinggi. 


Gambar di atas adalah carta pelawat yang melawat blog saya. Dari awalnya hanya puluhan orang, kini ia mencecah ribuan orang pelawat sehari. Banyak petua dan tips yang saya gunakan untuk mendapatkan pelawat seramai itu, dan juga sales yang banyak. 

Tips no satu yang saya boleh kongsi adalah Update blog anda sekerap mungkin. Dengan ini, entri-entri anda boleh naik rank carian pencari.

Tapi bukan itu sahaja tips yang banyak membantu. Tips lain seperti penggunaan SEO juga boleh digunakan untuk naikkan rank.


Gambar di atas menunjukkan rank entri Shaklee yang saya baru sahaja buat baru untuk pengedar shaklee Indera Mahkota. Baru 6 jam buat entri, ia mencapai rank pertama berbanding entri yang lebih lama(lihat entri di bawahnya bertarikh 20 Nov 2013). Rahsianya adalah SEO.

Apa itu SEO? teknik hebat untuk naikkan rank entri. Rahsia ini saya kongsikan bersama semua ahli yang mendaftar di bawah saya dan berminat berbisnes Shaklee secara blog yang PERCUMA. Goyang kaki je, sale boleh masuk.. (jari kena goyang juga supaya dapat update blog kan?).. Di mana sahaja, walaupun anda sedang bercuti.. 


Di atas adalah salah satu dari ratusan Wassap yang saya terima dari customer yang ingin membeli selepas jumpa blog saya. 

Entri yang dia baca adalah :Vitamin untuk Mata Rabun

Amazingly, saya terima wassap ini ketika sedang dalam perjalanan balik kampung. Walaupun saya tidak update status di FB untuk promote kerana bercuti, blog saya tetap membantu saya menambah sale. Alhamdulillah. 

Ingin dapatkan tips-tips lanjut tentang cara meningkatkan sale dengan blog?
Jom sertai saya menjadi ahli Shaklee , dan jika minat berbusiness, saya akan bantu membuatkan blog anda dikenali ramai.

Wassap Ida:  019-3816167

dan seluruh Malaysia (melalui pos)
SMS dan Watsapp : 0193816167
FB : Ida Ifaz

Pengedar Shaklee berhampiran anda:
Pengedar Shaklee Putrajaya, Selangor dan Kuala Lumpur

1 comment :

Unknown said...

saya selalu tengok pasal SEO ni, tapi tak berapa nak paham...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...